czwartek, 2 maja 2019

Spowiedź diabła – Adrian Bednarek


Niedawno usłyszałam, że takie książki nie powinny istnieć. Nikt nie jest wstanie wejść do umysłu seryjnego mordercy i opisać tak straszliwe zbrodnie od podszewki. Natomiast argumentem do śmieszkowania było ostatnio bardzo popularne stwierdzenie (w wyniku pewnych wydarzeń): W końcu tylko ten, kto zamordował może napisać tak szczegółowo o zabójstwach najwyższego rzędu. Albo… zapoznać się nieco z psychologią i mieć nietypowe hobby! 




Tytuł: Spowiedź diabła 
Autor: Adrian Bednarek 
Wydawnictwo: Novae Res 
Seria: Cykl o Kubie Sobańskim 
Rok wydania: 2017 

Liczba stron: 415 



Wszystko wydaje się iść swoim biegiem. Królowa Piękności powraca w pełnej krasie. Panna z wiecznie przekrzywionym irokezem ma najlepszy węch do rozwiązywania najbardziej zawikłanych spraw. Natomiast Kuba Sobański żyje w swoim raju broniąc nastolatki, dzięki któremu jego konto bankowe osiągnie sześć zer. Życie płynie w dobrym kierunku, aż na jaw wychodzą brudne sprawy. Jednym z nich jest fakt, że dla Sonii, córki miliarderów, Rzeźnik Niewiniątek staje się rzeczywistym mentorem ku młodzieńczemu odrodzeniu. Jak Kuba sobie poradzi w nowej roli - wspólnika i nauczyciela? 

Nieco zastanawiałam się, co może wymyślić autor. Klątwa drugiego tomu nie wypaliła, lecz tom trzeci równie dobrze może pogrążyć całą serię! Nie miałam pomysłu na oryginalną fabułę. Otrzymane strzępki w epilogu niewiele mi dały. Prolog natomiast nastroił mnie w małą irytację. Nastąpiła głucha czytelnicza cisza. Czy to w ogóle mi się spodoba?! Chyba mi się przejadło. Ile można pisać o seryjnym mordercy? Jak ja to przeczytałam? 

Rzeźnik Niewiniątek wydaje się być typowym mordercą. Żyje w swoim pięknym raju, a kiedy zaczyna robić się gorąco, rozpoczyna zabójczą przygodę. Ucisza demony demonstrując swoją władzę, determinację i siłę. Fascynacja ogarnęła cały świat. Ludzie naśladują jego czyny, próbują być podobni, zwrócić na siebie uwagę. Jednakże Kuba ani trochę się nie wychyla. Zatrzymuje się na swojej karierze zawodowej i najnowszej sprawie: obronieniu nastolatki przed pójściem do więzienia. Wcale, a wcale nie zabiła swojego brata, prawda? 

Na pierwszym planie pojawiają się cztery postacie: Kuba, Julia, Sandra i Sonia. Każda ma swój odrębny świat, własne pragnienia, umiejętności i marzenia. Jednakże łączy ich parę rzeczy: seks, narkotyki, alkohol i popęd do niebezpiecznych gierek. Już kiedyś wspominałam, iż odczuwam to za zbyt mocne uogólnienie. Tak jakby wszyscy grali tylko w jednej lidze, a jeśli nie jesteś bogaty i wysportowany, to jesteś nikim. Jest to największy minus jaki ciągnie się aż do teraz. Jednakże nie mogę odebrać oryginalności w budowie postaci. Takich czterech to szukać igły w stogu siana. Nawet dostaniecie zapaloną świeczkę, a i tak skończy się to dymem. Igły ani widu, ani słuchu! Uwielbiam kiedy kreacje są mocno realne, a zarazem czuć do nich pewien dystans. Chociaż ich umysły nas przyciągają, to w rzeczywistości byśmy od nich uciekli. 

A czytanie? 

Niezłomnie trudno jest czuć znudzenie. Czytanie idzie jak burza. Pojawia się i znika. Zawsze znalazłam chwilę aby przeczytać jeszcze kilka stron! Chociażby przy śniadaniu, kolacji, czy gotując! Cykl w którym każdy tom jest równie dobry, to ogromna rzadkość. Ponadto można czytać po przerwie, osobno, w złej kolejności, a i tak będzie się odczuwać ogromne zainteresowanie. Właśnie takie wnioski powstały w mojej głowie w trakcie czytania. Gdybym wypożyczyła z biblioteki tom trzeci, bo pierwsza dwa zabookowane, to spokojnie zrozumiałabym wizję autora. Jednakże po co ryzykować? Najlepiej łapać wszystkie cztery (tak to nie koniec!).

Podsumowując: Zabrzmi to dość dziwacznie, ale polubiłam cykl o seryjnym mordercy. Aktualnie należy do jednych z najoryginalniejszych serii jakie czytałam. Próżno tu szukać miłych słówek, pięknych widoków, romantycznych zdarzeń. To mocna lektura dająca czytelniczego kopa. Wprawi Wasze umysły w książkoholikowy stan, po którym będziecie mieć niezłego kaca. Nie moralnego, czytelniczego, ani gatunkowego. Lecz takiego, w trakcie którego musicie sobie poprawić kolejnym tomem z cyklu o Kubie Sobańskim! 



Za możliwość wgłębienia się w psychikę Rzeźnika Niewiniątek, dziękuję Wydawnictwo Novae Res

13 komentarzy:

  1. Zaciekawiłaś mnie, chociaż wcześniej w ogóle nie miałam ochoty na ten cykl :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rzeźnik Niewiniątek jest jedyny w swoim rodzaju. Nie dziwię się, że polubiłaś tę serię.

    OdpowiedzUsuń
  3. Proszę pani! To brzmi wręcz fantastycznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jestem coraz bardziej ciekawa tej serii. Nie wiele zrozumiałam z opisu fabuły, bo nie znam poprzednich książek, ale chętnie poznam wszystkie części. Lubie książki, przy których nie można się nudzić. Z tegoco pamiętam, tochyba była jakaś afera między wydawnictwem a bloggerką, która wytkneła błędy?Czy to nie o tę książkę chodzi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie wiem. Nie interesuje się aferami :D

      Usuń
  5. O niee, nie dla mnie. Wzbudziłaby we mnie paranoiczne myśli! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Klimatycznie coś dla mnie, mroczni seryjni mordercy na łamach literatury, chętnie zerknę na serię. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ale świetna sprawa! :D dodaje do listy must #read :D <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię nietuzinkowe książki, a szczególnie realne postacie. Zaciekawił mnie ten tytuł

    OdpowiedzUsuń
  9. To niestety również nie dla mnie...

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam jedną książkę autora i bardzo przypadła mi do gustu. Z pewnością i tą serię poznam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciężko jest teraz znaleźć cokolwiek oryginalnego. Po prostu wszystkiego jest zbyt dużo. Dlatego nic dziwnego, że polubiłaś taki cykl :)

    OdpowiedzUsuń

Witaj przybyszu! Skoro już tutaj dotarłeś będę rada, jeśli pozostawisz po sobie ślad. Dziękuję za przeczytanie kawałka mej książkowej rzeczywistości. Mam nadzieję, że los ponownie kiedyś Cię tu przyśle. Za każdy komentarz serdecznie dziękuję. Na pewno się odwdzięczę!